本日配信のメルマガ。2016年センター英語第3問C 長めの対話文

本日配信のメルマガでは、2016年大学入試センター試験英語第3問Cを解説します。 【高校英語】過去問攻略!センター英語 http://www.mag2.com/m/0001641009.html ■ 問題 第3問 次の問い(A~C)に答えよ。 C 次の会話は、「異文化理解」をテーマとして、ある大学で行われた授業での やりとりの一部である。[ 32 ]~[ 34 ]に入れるのに最も適当なものを、それぞれ 下の{1}~{4}のうちから一つずつ選べ。 Professor: Good morning. I'm sure everyone did the homework reading, so I want to begin today's class on intercultural communication. My first question is "Why do we need to study intercultural communication?" Would anyone like to answer? Student 1: Yes, I'll try to answer that. People may think the way they do things or the way they view the world is "natural" and "correct." When they encounter som…

続きを読む

2015年センター英語第4問A ⑥問2を解説

この記事では、2015年大学入試センター試験英語第4問Aの問2を解説します。 前回の記事→①第1段落をスラッシュリーディング、②第2段落をスラッシュリーディング、③問1、④第3段落をスラッシュリーディング、⑤第4段落をスラッシュリーディング 2019年「赤本」英語2019年「青本」英語 ■ 問題 2015年大学入試センター試験より 第4問 次の問い(A・B)に答えよ。 A 次の文章はある説明文の一部である。この文章とグラフを読み、下の問い(問1~4)の[ 35 ]~[ 38 ]に入れるのに最も適当なものを、それぞれ下の{1}~{4}のうちから一つずつ選べ。 Furthermore, the study asked students about information security. It found that students from years 7 to 10 were increasingly cautious about privacy, becoming more careful by year about who could see their personal information online. Because Year 7 students, in addition to being the least cautious about information security, also tended to see SN…

続きを読む

2015年センター英語第4問A ⑤第4段落をスラッシュリーディング

この記事では、2015年大学入試センター試験英語第4問Aの第4段落をスラッシュリーディングします。 前回の記事→①第1段落をスラッシュリーディング、②第2段落をスラッシュリーディング、③問1、④第3段落をスラッシュリーディング 2019年「赤本」英語2019年「青本」英語 ■ 問題 2015年大学入試センター試験より 第4問 次の問い(A・B)に答えよ。 A 次の文章はある説明文の一部である。この文章とグラフを読み、下の問い(問1~4)の[ 35 ]~[ 38 ]に入れるのに最も適当なものを、それぞれ下の{1}~{4}のうちから一つずつ選べ。 Furthermore, the study asked students about information security. It found that students from years 7 to 10 were increasingly cautious about privacy, becoming more careful by year about who could see their personal information online. Because Year 7 students, in addition to being the least cautious about information security, also tended to see SNS use a…

続きを読む

本日配信のメルマガ。2016年センター英語第3問B 文脈に合わない文を指摘する問題

本日配信のメルマガでは、2016年大学入試センター試験英語第3問Bを解説します。 【高校英語】過去問攻略!センター英語 http://www.mag2.com/m/0001641009.html ■ 問題 第3問 次の問い(A~C)に答えよ。 B 次の問い(問1~3)のパラグラフ(段落)には、まとまりよくするために [取り除いた方がよい文]が一つある。取り除く文として最も適当なものを、 それぞれ下線部{1}~{4}のうちから一つずつ選べ。 問1[ 29 ] Students in Japan are now engaging more in practical activities and less in memorization of facts in class. Students are learning scientific principles through actual experience. {1}[They do well in science in comparison with other students around the world.] {2}[They build electric motors using everyday goods, such as wire, magnets, and paper clips. {3}[They make ice cream by hand with salt…

続きを読む

2015年センター英語第4問A ④第3段落をスラッシュリーディング

この記事では、2015年大学入試センター試験英語第4問Aの第3段落をスラッシュリーディングします。 前回の記事→①第1段落をスラッシュリーディング、②第2段落をスラッシュリーディング、③問1 2019年「赤本」英語2019年「青本」英語 ■ 問題 2015年大学入試センター試験より 第4問 次の問い(A・B)に答えよ。 A 次の文章はある説明文の一部である。この文章とグラフを読み、下の問い(問1~4)の[ 35 ]~[ 38 ]に入れるのに最も適当なものを、それぞれ下の{1}~{4}のうちから一つずつ選べ。 Interestingly, not all students had the same perception of risk. Figure 2 shows a comparison between students by year -- "Year 7" refers to first-year junior high school students and "Year 10" refers to first-year high school students. While the percentage of students who responded that SNS usage is "safe" was almost the same regardless of year, there was a drop by year i…

続きを読む